Zonder mobiele content sta je stil


Share this :   | | | |
Zonder mobiele content sta je stil

Of je nu die hilarische Facebook-video bekijkt op het station of thuis op de bank door het wereldwijde nieuws scrollt. In 2017 is het consumeren van content op mobiele apparaten de standaard. Zo zorg je ervoor dat jouw content mobile friendly is.

Het jaar van mobiele content

Ook 2017 is door grote internationale marketingbureaus aangewezen als hét jaar van mobiele content. Want wereldwijd worden websites vaker bezocht via een mobiel apparaat dan via een computer. Geen verrassing toch? Kijk maar eens naar jouw eigen dagelijkse mobiele gedrag.

 

‘s Ochtends lees je aan het ontbijt het nieuws van de dag op je smartphone. In de lunchpauze op werk check je de Facebook- of Nu.nl-app. Thuis op de bank pak je eerder een tablet of mobiel om een recept of nieuwtje op te zoeken, dan dat je de huiscomputer opstart. ‘s Avonds in bed kijk je op je tablet nog even Netflix. Grote kans zelfs dat je deze blog op je telefoon leest.

Meer dan 10 miljoen smartphones

Nieuwe cijfers van onderzoeksbureau GfK uit hun onderzoek ‘GfK Trends in Digitale Media’ laten zien dat 83 procent van de Nederlanders een smartphone heeft en tweederde ook een tablet. Een gemiddeld huishouden bezit 3,7 mobiele apparaten.
De markt van mobiele apparaten blijkt zelfs verzadigd: ten opzichte van vorig jaar is het aantal mobiele apparaten in Nederland niet opvallend gestegen.

 

Maar wat betekent dat voor content makers, zoals marketeers en uitgeverijen? Dat consumenten mobiele apparaten bezitten en heel veel gebruiken staat vast. Vast staat dus ook dat jouw content te allen tijde optimaal op mobiele apparaten te lezen moet zijn.

Van desktopcontent naar mobiele content

Benieuwd hoe je desktopcontent om vormt tot mobiele content? Lees hier mijn 5 tips op de website van Tekst 2000 / B1.

Leave a reply